⚖️ Algemene Voorwaarden – La Pawtique

Laatst bijgewerkt: 22 oktober 2025

1. Identiteit van de onderneming

La Pawtique is een handelsnaam van HeDeJa Holding B.V.
Gevestigd in Nederland
KvK-nummer: 93302622
BTW-nummer: NL[invullen]
E-mail: [support@lapawtique.nl]
Website: www.lapawtique.nl

La Pawtique is gespecialiseerd in de verkoop van stijlvolle en comfortabele producten voor huisdieren via haar online webshop.


2. Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten die via de website van La Pawtique tot stand komen.

  2. Door het plaatsen van een bestelling verklaart de klant akkoord te gaan met deze voorwaarden.

  3. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig indien deze schriftelijk door La Pawtique zijn bevestigd.

  4. Deze voorwaarden zijn opgesteld in overeenstemming met de Nederlandse en Europese consumentenwetgeving.


3. Aanbod

  1. Het aanbod op de website is vrijblijvend. La Pawtique behoudt zich het recht voor om prijzen of productinformatie te wijzigen.

  2. Kennelijke fouten of vergissingen in het aanbod binden La Pawtique niet.

  3. Alle producten worden zo nauwkeurig mogelijk beschreven en afgebeeld; lichte kleur- of vormafwijkingen kunnen echter voorkomen.


4. Overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant een bestelling plaatst en de betaling succesvol is afgerond.

  2. La Pawtique bevestigt de bestelling per e-mail via een automatische orderbevestiging.

  3. Zolang de betaling niet is afgerond, behoudt La Pawtique zich het recht voor de bestelling te annuleren.


5. Prijzen

  1. Alle prijzen zijn in euro’s, inclusief btw volgens de in Nederland geldende tarieven en exclusief eventuele verzendkosten, tenzij anders vermeld.

  2. De verzendkosten worden duidelijk vermeld tijdens het afrekenproces.


6. Betaling

  1. Betaling vindt plaats vooraf via iDEAL, Klarna, Creditcard of andere beschikbare betaalmethoden via het Shopify-betalingssysteem.

  2. La Pawtique heeft geen toegang tot de betaalgegevens van klanten; betalingen worden beveiligd verwerkt door onze betaalpartners.


7. Levering

  1. Bestellingen worden verwerkt en verzonden vanuit Nederland.

  2. De gemiddelde levertijd bedraagt 15 tot 20 werkdagen na ontvangst van betaling.

  3. Levertermijnen zijn indicatief. Indien levering langer dan 30 dagen duurt, heeft de klant het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden en ontvangt hij het volledige aankoopbedrag terug.

  4. Indien een product tijdelijk niet op voorraad is, wordt de klant hiervan per e-mail op de hoogte gebracht.


8. Verzending en risico

  1. Levering vindt plaats op het adres dat door de klant is opgegeven bij de bestelling.

  2. Het risico van verlies of beschadiging van producten gaat over op de klant zodra deze de bestelling fysiek heeft ontvangen.


9. Herroepingsrecht & Retouren

  1. Klanten hebben het recht om hun aankoop binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te herroepen (zie ook ons aparte Retourbeleid).

  2. Na aanmelding van de retour heeft de klant nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

  3. Retourkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij het product defect, verkeerd geleverd of beschadigd is aangekomen.

  4. La Pawtique vergoedt het aankoopbedrag binnen 5 tot 10 werkdagen na ontvangst en controle van het geretourneerde product.

  5. De klant kan gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping zoals bedoeld in Bijlage I van Richtlijn 2011/83/EU, maar dit is niet verplicht.


10. Garantie

  1. La Pawtique verleent 1 jaar garantie op fabricagefouten.

  2. De wettelijke garantie blijft van toepassing, wat inhoudt dat een product moet voldoen aan wat de consument er redelijkerwijs van mag verwachten.

  3. De garantie vervalt bij schade door verkeerd gebruik, normale slijtage, ongevallen of het niet opvolgen van onderhoudsinstructies.

  4. Indien een defect binnen de garantie valt, zal La Pawtique het product kosteloos vervangen of repareren.


11. Aansprakelijkheid

  1. La Pawtique is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door verkeerd gebruik van producten of door omstandigheden buiten haar invloedssfeer.

  2. De aansprakelijkheid van La Pawtique is altijd beperkt tot het bedrag van de bestelling.

  3. La Pawtique is niet aansprakelijk voor indirecte schade zoals gevolgschade, gederfde winst of gemiste besparingen.


12. Overmacht

In geval van overmacht (zoals stakingen, storingen, pandemieën, natuurrampen, vertragingen bij transporteurs, douane- of importprocedures) heeft La Pawtique het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of te annuleren zonder schadevergoeding.


13. Intellectuele eigendom

  1. Alle teksten, afbeeldingen, logo’s en ontwerpen op de website van La Pawtique zijn eigendom van HeDeJa Holding B.V. of haar leveranciers.

  2. Het is niet toegestaan om zonder schriftelijke toestemming van La Pawtique materiaal van de website te kopiëren, verspreiden of gebruiken.


14. Klachtenregeling

  1. We doen er alles aan om onze klanten tevreden te stellen. Mocht je toch een klacht hebben, neem dan contact op via [support@lapawtique.nl].

  2. We reageren binnen 5 werkdagen op je bericht.

  3. Ben je niet tevreden met de afhandeling? Dan kun je het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of via het Europees ODR-platform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  4. Belgische consumenten kunnen hun klacht ook melden bij de Consumentenombudsdienst via www.consumentenombudsdienst.be.


15. Toepasselijk recht

  1. Op deze voorwaarden en alle overeenkomsten tussen La Pawtique en de klant is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

  2. Voor Belgische consumenten blijven de dwingendrechtelijke bepalingen van het Belgische consumentenrecht onverkort gelden.

  3. Geschillen worden bij voorkeur in onderling overleg opgelost. Indien dat niet lukt, worden geschillen voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.


🐶 La Pawtique – betrouwbaar, stijlvol en met liefde voor mens én dier.